Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Kal på magen

Hej

Jag har en vanlig bondkatt som är 7 år och har sedan en tid tillbaka tappat päls på nedre delen av magen och även lite på ena benet nu. Så jag undrar vad det kan vara för fel? Bör jag uppsöka veterinär? Han har även problem då han sprutar in sitt revir inomhus fast han annars är rumsren, jag vet inte om detta kan ha något slags samband?

Postad av Lina i Sala , 8 maj 2010

Hej!

Jag fick nyligen avlivad en katt 7 år som tappat stora pälsdelar på hela kroppen. Veterinären misstänkte något fel på immunförsvaret. Själv tror jag att det var rävskabb, så kontakta veterinär!

Postad av Willy i Skåne , 13 juli 2010

Det låter som min katt, och hon hade fel på sköldkörteln och opererades då för struma. Hon slickade bort hår främst på magen, men sen även på ben och sidorna. Inga sår, bara håret "försvann". Ett blodprov hos veterinären räcker! och gå inte på vad jag fick för alternativ första gången - antingen medicinering 3 ggr om dagen livet ut, eller hoppas att hon inte blev värre... Nej, det finns operationer att tillgå, och ingen medicinering behövs.

Postad av Lena i Åmål , 11 augusti 2010

Hej!

Vetrinären sa att min katt var sressad av något.Då tvättar dom sig mycket och speciellt på områden dom lätt kommer åt. Fick kortison i nio dagar blev lite bättre men jag får se till så att han inte tvättar sig så mycket just på magen.

Postad av Jeanette i Örnsköldsvik , 23 september 2010

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan