Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Kräks jätteofta

Hej jag har en han katt som kräks jätteofta. kastrerade han för 5 dagar sen å då har kräkningarna ökat. han är pigg å så å busar som vanligt med andra hankatten vi har. Har prövat blöta upp torr fodret åt han men de hjälper inte. Han äter som vanligt trotts kräkningarna. å äter ingen annan mat än torr fodret. Snälla hjälp !! Jag vill att han ska må bra =( Båda katterna är inne katter

Postad av yvonne i östersund , 9 maj 2010

Kräkningarna kan ju vara lite vadsomhelst, det är kanske det vanligaste symptomet hos katter och väldigt ospecifikt. har du råd är det nog bra att gå till vet.

Postad av Anna Flodin , 20 maj 2010

Hej,

jag har också en "kräk katt" har kommit på att han inte tål torrfoder så han får burkmat och det går bättre, han kräks fortfarande men inte lika ofta.

Postad av Jenny i örebro , 28 maj 2010

Min katt började kräkas i natt och har hållt på hela dagen. Säkert 6-7 gånger. Hon äter nästan inget heller.

Postad av Maria i Östersund , 1 augusti 2010

Kan vara så att din katt är allergisk mot ett visst protein i fodret. Det finns allergifoder hos veterinären som jag rekomenderar dig att prova.

Postad av Ida i Örebo , 22 augusti 2010

Min katt har spytt ordentligt i ca tre dagar nu, låter även som om han är bubblig i magen. Han är också jätte trött och verkar riktigt hungrig men han vill inte ha det specialfoder han går på nu från veterinären för hans f.d. problem med urinsten. Hans spya ser ut som den gjorde när han var liten, lite brun/vit.

Postad av Lovisa i Stockholm , 1 december 2010

Mja, min katt kräks också nu typ hela tiden, några tips på hur man kan få i henne vätska/vad det kan vara?

Postad av Siri i Stockholm , 11 december 2010

Min katt blev hjälpt av veterinärfoder "Hills z/d" som är mot allergi och matintolerans. Numera tål han endast detta torrfoder samt vatten, får han den minsta lilla smakbit av något annat blir han jättedålig igen. Intolerans mot föda både för människor och djur har ökat markant den senaste tiden pga tillsatser i mat tillverkad på konstgjord väg (e-nr) som typ soja, citronsyra, majsstärkelse, palm mm.......

Postad av Tina i Sundsvall , 10 augusti 2017

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan