Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Lillkatten är lös i magen!

För en tid sedan upptäckte jag att lillskrutten hade diarré...Jag tänkte att jag avvaktar och ser om det inte går över av sig självt för det är en ung katt och de brukar väll kunna vara lite si och så i magen ibland?? Men nu har det plötsligt gått ett tag och idag har diarrén förvärrats. Avföringen ser fortfarande ut som bajskorvar, men de är mkt lösa och har nu kletat fast sig i rumpan på katten. Att det skulle vara bäst att ta katten till veterinären förstår jag också, men det är inte min katt (passar den medan ägaren är bortrest)och för tillfället har jag ont om pengar. Vad ska jag göra?

Postad av orolig kattvakt , 4 januari 2011

Hej, var får katten för mat? Om den får ett dålig mat ex katt mat som köps i mat affär så kan det vara felet, är den vaccinerad? den kan ha fått nån smitta, eller bara ätit nått dåligt! går det inte över hade jag åkte till veterinären.

Postad av aa i varberg , 7 januari 2011

Hej! Om man byter foder mot vad den är van vid och foder som innehåller mkt spannmål kan ge diarré. Köp ett bra torrfoder som ej innehåller så mycket spannmål och ej burkmat.

Postad av a-l i Västervik , 15 september 2011

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan