Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Min katt dricker väldigt mycket

Jag har nyligen flyttat och nu har min katt börjat dricka väldigt mycket vatten, typ 3 gånger så mycket som tidigare, men samtidigt så kissar han väldigt mycket så det stannar ju inte i kroppen. Nån som vet om det kan vara något fel på honom?? Njurarna??

Postad av Jonathan , 8 mars 2010

Hej! Veterinär kan kolla upp kreatinin värdet i blodet om du misstänker njurarna.

Jag tänker även diabetes.

I båda fallen finns bra behandling att få för katten.

(Har själv katter med dåliga njurar.)

Och katter är oftast experter på att dölja att dom är sjuka.

De flesta djursjukhus har idag senior hälsokontroller för äldre katter, det rekommenderar jag verkligen till alla som har katter, då har man lite koll på läget, och ser i tid om något inte är bra,

och kan sätta in behandling i tid.

Jag rekommenderar även till alla som har katter med njurproblem att läsa

Caring for a cat whith kidney faliure

skriven av Dr Sarah Caney (på engelska)

finns hos adlibris bl.a

Men vänta inte med veterinär besöket, även din lokala smådjurs vet.praktik

Kan kolla kreavärdet (njurarna) & för att utesluta diabetes.

Hoppas din katt kryar på sig & lycka till!

Postad av DK , 8 mars 2010

Skitbra tips tusen tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad av Aggi i Huddinge , 19 mars 2010

imorgon skall jag med min katthona till vetrinären... dricker mycket,tappat vikt,luktar ur minnen,å kissar stora mängder... är så orolig

Postad av anna i arvika , 23 maj 2011

Diabetes starkt misstänkt.

Postad av G.H. i Mariehamn , 30 juli 2011

Min katt har vissa dagar där hon dricker jättemycket och vill kela hela tiden och vissa dagar verkar det ganska bra..kan det tyda på att det är någon sjukdom på gång?

Postad av Meiajohansson i Töreboda , 20 januari 2012

Min katt har börjat dricka mycke äter lite grann av mjukmat och kattgodis. Vattnet verkar komma upp igen via munnen. om hon ligger på samma ställe en stund är det blött under henne. verkar inte komma bakvägen. spinner och kelar som vanligt verkar inte särkilt slö och är snart 2 år. vad kan det vara med min älskade Signe ??

Postad av Carina Janson i Onsala , 23 januari 2014

Kolla sköldkörteln. Samma symtom på min katt och det var sköldkörtel.

Det finns medicin och foder.

Postad av K.s i Karlstad , 31 mars 2014

I bästa fall antydan till diabetes; i sämsta (?) fall början till njursvikt.

Postad av Bagheera , 14 mars 2016

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan