Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Min katt jamar inte

Min katt har enligt vet. astma. Han blir sämre ibland vilket han har varit i en vecka nu. Jag har varit hos vet. Men han såg ingen inflamm eller så. Jag undrar varför han inte kan jama?

Postad av Kicki Forsman , 26 februari 2010

Kan vara någon defekt på stämbanden. Kan vara stämbandskatarr eller så har du en katt som inte gillar att jama, alla katter gör inte det. Apoteken har bra böcker om kattens vård och hälsa som jag varmt rekommenderar!

Postad av Kajsa-Lisa , 26 februari 2010

Min katt fick oxå diagnosen katt astma hos vet. Han fick även en kortison beh. Som funkade i ca 2 veckor sen kom symtomerna tillbaka. Då han är fyller 16år så förstår jag ju att en del av symtomerna kan bero på att han är gammal men det gick så fort. Symtomerna är trött/slö, ryckig andning när han försöker att spinna, jamar utan att det kommer nått ljud och viktnedgång. Men han verkar endå mår bra, och har fortfarande sina stunder då han är lekfull och jagar saker som rör sig, även om stunderna blir allt mer sällan.

Postad av Manda i Uppsala , 12 februari 2016

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan