Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Min katt kissar hela tiden

Hej! jag har en liten söt hon katt som fyller 1 år den 15 juni. Men nu har hon börjat att kissa hela tiden, han kan gå och helt plötsligt bara sätta sig och kissa mitt på golvet! Jag har kollat böcker och många webbsidor men ingen har hört om något sådant och nu pratar mina föräldrar om att ta bort henne.....Om någon vet vad det kan vara så snälla hör av dig det sjulle betyda väldigt mycket.

Postad av Liza Lind Larsen , 9 mars 2010

Kan vara urinvägsinfektion. Hade en maine coon- hona för ett par år sen som började pinka lite här och var. Veterinären gav henne diagnosen urinvägsinfektion, men det slutade med att det faktiskt var akut njursvikt och akut avlivning. Kan det bero på att hon börjar vara könsmogen?

Postad av Marie S , 9 mars 2010

Vår katt har gjort så när han var sur för något...

Sen började han göra så igen men gick då ofta på lådan och försökte utan att det kom något och märkte att han hade svårt att kissa men när han väl gjorde det kom det lite och var som helst. Då var det urinsten, men det är vanligast hos hankatter...

Postad av Ullis , 9 mars 2010

Min kompis hade samma problem med sin, men sen när hon steriliserade henne slutade hon med det

Postad av Stina , 9 mars 2010

Hej!

Min katt som är ca.1år och steriliserad har också börjat kissa överallt. Han springer på lådan hela tiden och det kommer ingenting, eller lite. Plötsligt sitter han på en tröja och bara kissar ner sig. Vad ska jag göra? Vetrinär ellera?

Postad av Johanna i Helsingborg , 30 maj 2010

Hej! Min katt markerar ÖVERALT och jag vet inte vad jag ska göra med henne.

Postad av "Undrar" i Norrköring , 9 oktober 2010

Vi har en katt som alltid varit lite kräsen med materialet som han kissar på i lådan. Vi köpte träpellets, men då bajsade han utanför lådan för att det gjorde ont i tassarna. Nu har vi fått en ny katt och i början gick allting bra, men så helt plötsligt så har han börjat kissa överallt, vi tror att något måste vara fel för han sätter sig i den öppna spisen - obs där det inte är någon aska och kissar - han är helt orädd för oss, vilket han inte brukar vara eftersom han vet att vi blir arga. Han kissar mitt framför oss och har sin bäddplats precis brevid den öppna spisen. Han slickar även aska från öppna spisen och han dricker jättemycket vatten. Kan det vara njurarna? Just det, kisset doftar/luktar ingenting helt utan odör. När jag skriver detta känner jag nästan att det måste låta idiotiskt att fråga om något är fel, för visst är det det, men kunde vara intressant att höra om symptomen hör ihop med en specifik kattsjukdom eftersom jag bor i Frankrike och ska ta honom till veterinären här och inte pratar flytande franska och definitivt inte är expert på kattsjukdomar på franska.

Postad av Patricia i Aups, Frankrike , 29 november 2010

Hejsan fick hem en katt igår på 10 månader och jag har upptäckt nu att hon går ofta på lådan och gör sina behov. Är det nåt jag behöver oroa mig över ? Sen är det en annan sak att hon mjaur mycket på nätterna men min gissning är att hon inte känner sig hemma än riktigt

Postad av Madeleine i Eskilstuna , 12 mars 2013

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan