Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Min kattunge dog

hej jag har kattungar, dom är cirka två veckor,. en morgon märkte jag att min minsta kattunge, inte kunde/orkade röra sig, hon rörde bara på huvudet och låg och jamade.. hon ville/kunde inte äta även ifall jag försökte hjälpa henne.. mamman är inte världens bästa mamma.. men hon ligger endå hos dom ganska ofta. kattungarna har och hade alla väldigt kännbara ryggrader och revben.. men snälla,snälla hjäp mig någon! vad ska jag göra? kattungen dog samma dag, och nu har henners bror börjat få samma tecken. vad kan detta betyda? snälla jag är desperat efter hjälp!

Postad av Jessica , 8 mars 2010

Hej! Har hon mjölk till sina kattungar?

Det är oerhört viktigt, att de får i sig mjölk.

Postad av D , 8 mars 2010

hej jag undra om katt mamma och pappa är släkt .som du vet ska man inte avla på släkter. set bliv misbildar katter då stöter mamman bort dom.jag vill att du gå till apotiket och köper mjölk iseter för katter. så får du mata dom. han.

jag hoppas det går bra nu bara du är lung så inte katt honan somm har katt ungar inte merker det du kan skriva i vår blogg är så jag vet vad hur det går schafern-nellie.bloggplatsen,se

Postad av katthem vadvårda katter i östegötland , 28 mars 2010

hej vi bo i mjölby i tunet minn emma har varet borta sen fem dagar hon kommer ner jag roppa på nene. hon är svart och vit hon har en vit rand på benet hon är litten.så jag vill veta var hon är snälla hör av er till.schäfern.nellie.bloggplat.se.om hon är död even liver hoppas på svar anne

Postad av anne.katte är borta i mjölby , 14 juli 2010

Om katt mamman är först föderska så får man hjälpa henne att ta hand om ungarna, hjälpa kattungarna hitta spenarna och även lära mamman att tvätta dem i rumpan (om du kletar in dem med t ax margarin så brukar mamman bli angelägen att vilja tvätta dem där) annars kan kattungarna dö av lunginflammation då de inte blir stimulerade nog i blodcirkulationen och då du säger att de nu är magra så får du först kolla efter gomspalt eller köpa modersmjölk ersättning som du hittar hos din veterinär eller i en djur affär(finns inte i alla). Personligen tycker jag det är bäst att endå ta dem till veterinären för att få hjälp och att du stödmatar kattungarna och lär mamman hur hon ska ta hand om dem.

Postad av Kattägd i Helsingborg , 19 november 2011

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan