Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Stor knuta på höger sida

Vår honkatt på ca 3 år har fått en ganska stor knuta på höger sidan, man känner den tydligt med handen och ser även den om man tittar rätt..den kanske är 5-7 cm i diameter och är som en buckla utåt! Vad kan detta vara?!

Nyligen så bajsade och kissade hon inomhus vilket hon inte gjort tidigare... Tacksam för svar!

Postad av Matte , 23 mars 2010

Har detta klarnat? Min katt 3 år har också en knöl/bula på högra sidan men även på vänstra. Hoppas att det inte skulle vara allvarligt. Hon låter mig nog röra och trycka så ja antar att det inte är sjukt.

Postad av Nette , 3 september 2010

min katt 1, 5 år har en mjuk, ganska stor knöl på varje sida, äter även mycket. protesterar bara om man trycker rätt hårt på dem. Nån som vet?

Postad av emma i varberg , 2 oktober 2011

Har också en katt med en relativt stor knöl på vänster sida, den är rätt mjuk och han reagerar inte när man klämmer och håller på. Men man blir orolig iallafall om de kanske kan vara cancer? Har ingen försäkring på Nisse 13 år så han inte tagit honom till vet eftersom han är som vanligt.

Postad av Jessica i Kungsör , 24 maj 2012

Samma här...majja har en knöl på höger sida övanför höften men på sidan. Vill veta vad det är.Vet att jag måste sälja massa saker snart så jag kan få henne undersökt <3 hoppas ni andra i tråden fått något svar till era katter, jag hatar att jag inte vet om hon har ont :'(

Postad av Pernilla paaamme@gmail.com i helsingborg , 11 augusti 2014

Ngn som fått svar?

Postad av Helene i Stockholm , 16 juli 2019

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan