Välkommen till kattsjukdomar.se, Sveriges främsta källa för information om kattsjukdomar.
Copyright © 2007-2010 www.kattsjukdomar.se
Materialet på denna sida är skyddat av upphovsrättslagen.
För frågor eller kommentarer, kontakta vår redaktör: redaktionen@kattsjukdomar.se

Dela den här sidan

Tror inte maskmedlet har haft någon verkan...

Min katt, 6-årig steriliserad hona, är väldigt rund om magen. Så rund att folk tror att hon är dräktig. Trodde att det kunde vara kopiösa mängder mask så jag köpte Axilur och gav henne. Igår när jag kom hem hade hon kräkts i omgångar på olika ställen i huset, och i några högar låg det mask. Ganska stora och långa, vita, platta. Hon har även väldigt livlös päls och hårar mycket. Finns det något maskmedel som är bättre? Börjar ju misstänka att tabletten jag gav henne inte har gjort det den skulle. (Gav henne tillochmed en extra dos några dagar efter den första) Eller är det ett veterinärbesök som gäller? Tacksam för tips.

Postad av Karin i Järvsö , 29 december 2014

Min Kajsa hostade och kräktes hela tiden,jag tog henne till vetrinären där dom tog blodprover ,sövde ner henne för att titta om ett grässtrå fastnat bakom gomen .och dom röntgade hennes organ.Dom fram till att hon hade mask och att jag skulle av maska henne i 7 dagar tror jag,kommer inte i håg,kan vara 9 dagar med flytande Axilur.

Kajsa blev bättre men hon nyser världigt ofta och lägger i hop alla symtom så tror jag att min katt har katt snuva.Men prova 7 dagar med flytande Axilur,väg katten och kolla hur mycket hon ska ha.Att din katt kräks upp massa maskar är bra,verkar som axiluren funkar,för all mask ska ju ut.

Postad av Anne sol i Köping , 30 december 2014

Svara i denna tråd:
Ditt namn/signatur: 
Stad: 

Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. The problematic instruction: ---------- ==> if c.title?has_content && c.category = cat && (c.state = 'TRUSTED' || c.state = 'UNTRUSTED') [on line 84, column 1 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl] ---------- Java backtrace for programmers: ---------- freemarker.core.InvalidReferenceException: Expression c.category is undefined on line 84, column 29 in kattsjukdomar_forum_threads.ftl. at freemarker.core.TemplateObject.assertNonNull(TemplateObject.java:124) at freemarker.core.ComparisonExpression.isTrue(ComparisonExpression.java:121) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.AndExpression.isTrue(AndExpression.java:68) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:77) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.ConditionalBlock.accept(ConditionalBlock.java:79) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.IteratorBlock$Context.runLoop(IteratorBlock.java:179) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:416) at freemarker.core.IteratorBlock.accept(IteratorBlock.java:102) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.MixedContent.accept(MixedContent.java:92) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:209) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:189) at freemarker.template.Template.process(Template.java:237) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentList(ContentProcessor.java:183) at se.spaceloops.cms.servlet.ContentProcessor.processContentString(ContentProcessor.java:70) at se.spaceloops.cms.servlet.Response.processResponse(Response.java:54) at se.spaceloops.cms.servlet.RequestProcessor.processRequest(RequestProcessor.java:221) at se.spaceloops.cms.servlet.MsServlet.service(MsServlet.java:228) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:717) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHolder.handle(ServletHolder.java:511) at org.mortbay.jetty.servlet.ServletHandler.handle(ServletHandler.java:390) at org.mortbay.jetty.security.SecurityHandler.handle(SecurityHandler.java:216) at org.mortbay.jetty.servlet.SessionHandler.handle(SessionHandler.java:182) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandler.handle(ContextHandler.java:765) at org.mortbay.jetty.webapp.WebAppContext.handle(WebAppContext.java:418) at org.mortbay.jetty.handler.ContextHandlerCollection.handle(ContextHandlerCollection.java:230) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerCollection.handle(HandlerCollection.java:114) at org.mortbay.jetty.handler.HandlerWrapper.handle(HandlerWrapper.java:152) at org.mortbay.jetty.Server.handle(Server.java:326) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handleRequest(HttpConnection.java:542) at org.mortbay.jetty.HttpConnection$RequestHandler.headerComplete(HttpConnection.java:923) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseNext(HttpParser.java:547) at org.mortbay.jetty.HttpParser.parseAvailable(HttpParser.java:212) at org.mortbay.jetty.HttpConnection.handle(HttpConnection.java:404) at org.mortbay.io.nio.SelectChannelEndPoint.run(SelectChannelEndPoint.java:409) at org.mortbay.thread.QueuedThreadPool$PoolThread.run(QueuedThreadPool.java:582)
Dela den här sidan